Polskie vlogi dziennikarskie w serwisie YouTube. Studium przypadku
Barbara Pajchert
Polskie vlogi dziennikarskie w serwisie YouTube. Studium przypadku
Barbara Pajchert
- Wydawnictwo: Petrus
- Rok wydania: 2025
- ISBN: 978-83-7720-836-6
- Ilość stron: 438
- Oprawa: Miękka
Przedsprzedaż - wysyłka po 2025-06-23*Przy zamówieniu większej ilości egzemplarzy czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu
Opis: Polskie vlogi dziennikarskie w serwisie YouTube. Studium przypadku - Barbara Pajchert
Autorka wpisuje się w nurt ważnych refleksji i dyskusji nad działaniami, które mogą wspierać rozwój komunikacji video w przestrzeni mediów społecznościowych, a także jest to niezwykle ważna lektura dla samych twórców form video oraz badaczy tych zagadnień. Praca ta, wpisująca się w aktualne dyskusje na temat roli nowych technologii w społeczeństwie, wnosi istotny wkład w badania naukowe z zakresu mediów oraz komunikacji. Świadomość profesjonalizacji vlogow, konieczności budowania własnej marki przez twórców rośnie, nie zawsze jednak świadomość czynników decydujących o wyróżnieniu się danego twórcy pośród wielości innych powstających treści jest wystarczająca we wszystkich aspektach tego procesu. - prof. ucz. dr hab. Monika Przybysz, Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Jedną z form publikacji dostępnych w serwisie YouTube są vlogi, które stanowią, zdaniem Autorki formę komunikacji online, „integrującą video z autorską narracją, pozwalającą na prezentację własnych opinii, analiz i obserwacji”. Ta forma narracji stała się dla wielu dziennikarzy atrakcyjnym narzędziem interakcji z odbiorcami, „wolnym od redakcyjnych ograniczeń oraz presji politycznych i ekonomicznych”. To spostrzeżenie stało się dla powodem do podjęcia pracy nad dysertacją dotykającą zjawiska vlogów (video blog), skontekstowanego do wybranych przykładów dziennikarzy polskich. Tym samym Autorka wypełnia lukę badawczą w tym zakresie (temat słabo rozpoznany) interesującą i ciekawą pracą, wnoszącą do dyscypliny nauki o komunikacji społecznej i mediach, własny wkład teoretyczny. - dr hab. Mirosław Lakomy, prof. UIK, Uniwersytet Ignatianum w KrakowieKraj produkcji: PL
Producent:
Wydawnictwo PETRUS
Raciborska 13/31
30-384 Kraków (Polska)
tel: 601974991
email: [email protected]
Szczegóły: Polskie vlogi dziennikarskie w serwisie YouTube. Studium przypadku - Barbara Pajchert
Tytuł: Polskie vlogi dziennikarskie w serwisie YouTube. Studium przypadku
Autor: Barbara Pajchert
Wydawnictwo: Petrus
Seria: Osoba i media
Kod paskowy: 9788377208366
ISBN: 978-83-7720-836-6
Rok wydania: 2025
Ilość stron: 438
Oprawa: Miękka
Kraj produkcji: PL