Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym
Michalik Małgorzata, Mruk Henryk, Pilarczyk Bogna
Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym
Michalik Małgorzata, Mruk Henryk, Pilarczyk Bogna
- Wydawnictwo: Wolters Kluwer
- Rok wydania: 2011
- ISBN: 9788326410994
- Ilość stron: 320
- Format: 16.5x24.0cm
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym - Michalik Małgorzata, Mruk Henryk, Pilarczyk Bogna
Książka stanowi pierwsze w Polsce całościowe opracowanie na temat marketingowego zarządzania na rynku farmaceutycznym. Rynek farmaceutyczny jest rynkiem wyjątkowym: rozwija się bardzo szybko, panuje na nim ostra konkurencja, a przy tym podlega on ścisłym uregulowaniom prawnym i dlatego państwo często ingeruje w mechanizm jego działania.
Autorzy omówili cechy tego rynku, czynniki kształtujące jego otoczenie, a także stosowane na nim instrumenty i strategie marketingowe, szczególną uwagę zwracając na takie zagadnienia, jak:
- zasady i etapy tworzenia strategii marketingowych oraz charakterystyka różnych strategii marketingowych stosowanych na rynku farmaceutycznym,
- strategia produktu na rynku farmaceutycznym - cykl życia leku, strategie wprowadzania go na rynek, rola opakowania, sposoby budowania pozycji marki,
- zasady tworzenia cen i marż handlowych oraz stosowania opustów cenowych,
- zasady marketingowego zarządzania hurtowniami i aptekami - strategia dystrybucji, rola hurtu, budowanie wizerunku apteki oraz zasady merchandisingu aptecznego,
- reklama, promocja, public relations i programy lojalnościowe na rynku farmaceutycznym, nowoczesne formy komunikacji marketingowej.
Szczegóły: Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym - Michalik Małgorzata, Mruk Henryk, Pilarczyk Bogna
Tytuł: Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym
Autor: Michalik Małgorzata, Mruk Henryk, Pilarczyk Bogna
Wydawnictwo: Wolters Kluwer
Seria: ZARZĄDZANIE I MARKETING
ISBN: 9788326410994
Języki: polski
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 320
Format: 16.5x24.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.47 kg